09.05.2017

Марія БАРНА,канд. пед. наук,
доцент, завідувач кафедри,
Ольга ВОЛОЩЕНКО, старший викладач;
Олександра КОЗАК, старший викладач,
кафедра педагогіки Львівського ОІППО

Орієнтовний зразок підсумкової контрольної роботи (ДПА)
 з української мови
(4 клас)
Зразок 2

з/п
Розділ
програми
Опис вимог (конкретизовані навчальні цілі)
Рівень навчальних  досягнень учнів
Номер відповідного завдання
1.
Писемне мовлення
 складає кінцівку  тексту відповідно до логіки загального змісту
високий
Завдання 2
2.
Речення
знаходить головні члени речення у найпростіших випадках;
встановлює логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань
достатній


високий
Завдання 5


Завдання 9
3.
Слово. Значення слова. Частини мови
аналізує, у якому іменнику відбулося чергування приголосного звука в процесі словозміни;
визначає час дієслова;
встановлює відповідність між словами та їх морфемними схемами;
добирає антоніми до слів
відмінює сполучення іменника з прикметником

високий



початковий
високий


достатній
достатній
Завдання 3



Завдання 4
Завдання 7


Завдання 8
Завдання 10
4.
Правопис
списує друкований текст;
розташовує слова в алфавітному порядку
достатній
середній
Завдання 1
Завдання 6




Структура тесту і формати завдань
підсумкової контрольної роботи (ДПА)
 з української мови
( 4 клас)
1.     Контрольна робота проводиться у письмовій формі. Кожен учень отримує індивідуальний бланк із завданням.
2.     Тестування триває 40 хв., з них 5 хв. – організація класу,    інструктаж учнів; 35хв. – виконання тестових завдань.
3.     Контрольна робота  містить такі формати тестових завдань:
а) завдання з вибором однієї правильної відповіді ( завдання  3 -  5);
б) завдання на встановлення правильної послідовності (завдання 6);
в) завдання на встановлення відповідності (завдання 7);
г) відкриті завдання з короткою відповіддю ( завдання 8 - 10);
ґ)відкриті завдання з розгорнутою відповіддю ( завдання  1, 2).

Як оцінити роботу
        
Списування тексту оцінюється в межах 3 балів:
3 бали,  якщо учень не допустив помилок;
2 бали, якщо допущено одну - три помилки;
1 бал, якщо допущено чотири і більше помилок.

Виконання творчого завдання - у межах 3 балів, по 1 балу за:
·        зміст висловлювання;
·        використання виражальних засобів мови;
·        грамотність.

Перевірка мовних знань:
§  завдання 3, 4, 5, 6, 7 - по 1 балу за  правильну відповідь;
§  завдання 8 – 2 бали: по одному балу за кожний правильно записаний антонім до слова;
§  завдання 9 – 2 бали: два бали – завдання виконано в повному обсязі без помилок; один бал – завдання виконано частково;
§  завдання 10 – 3 бали: три  бали – за правильно виконане відмінювання; два бали, якщо допущено одну - дві помилки; один бал – допущено три і більше помилок

Шкала переводу набраних балів в оцінку:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
1
2
3-4
5-6
7-8
9
10-11
12-13
14-15
16
17
18

Зразок 2
Варіант 1 

1. Прочитай текст «Ранок на річці». Спиши його, дотримуючись правил правопису.
Ранок на річці
         Ще (не)зійшло сонце.  Дрімає очерет. Повітря прозоре та тихе, тільки ледве помітно парує вода. Біля берега зад..вились на свою вроду куч..ряві верби. Почали пустувати мален..кі в..юни. І по вс..му плесу пішли кола. Аж  тут одна качка просюркотіла крилом над головою і зникла в імлі, за деревами.  А (з)очерету, що росте (право)руч,  випливає друга - чорна качка, а (за)..ею -  пухнасті сизі малята…
__________________
2.  Творче завдання до тексту
Склади і запиши  кінцівку  тексту «Ранок на річці»  відповідно  до логіки загального змісту. Пиши грамотно.

 Завдання для перевірки мовних  знань
3.     Визнач іменник, у якому відбулося чергування приголосного звука в процесі словозміни
А      (На) річці
Б       (З) очерету
В       (На) вроду
4.     Прочитай речення: У ранковій тиші чути як шумить очерет.
У якому часі вжито дієслово у даному реченні?
А           У майбутньому
Б           У минулому
В           У теперішньому

5.     Прочитай речення:
І раптом випливає чорна качка з маленькими каченятами.
Обери рядок, у якому записано слова, що є головними членами цього речення.
         А       Чорна качка
Б       Випливає з каченятами
В       Випливає качка 
        
6.     Розташуй слова в алфавітному порядку
(А) восени   (Б)    вранці (В)   щогодини (Г)  шеренга   (Ґ) ліс
(Д) ліворуч 
1
2
3
4
5
6






7.     Встанови відповідність між словами та їх морфемними схемами:
А

Б

В

А       ранок                                               1      
Б       виросли                                 2      
В       вода                                       3      
        
8.     Добери і запиши антоніми до слів:
Ранок -  ______________________
Чорна - ______________________
9.     Прочитай речення:
По плесу розійшлися  широкі кола.
Встанови логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань:
(Що?)__________________________________________________________;
________________________(що зробили?)___________________________;
________________________(які ?)__________________________________;
________________________(по чому?)________________________________.

10. Випиши із тексту сполучення іменника з прикметником (на вибір). Провідміняй це словосполучення.
Н.в. ____________________________________________________________
Р.в. ____________________________________________________________
Д.в. ____________________________________________________________
З.в._____________________________________________________________
О.в.____________________________________________________________
М.в. ____________________________________________________________
Варіант  2

1. Прочитай текст «Ранок у лісі». Спиши його, дотримуючись правил правопису.
Ранок у лісі
     Ліс ще дрімає, ще (не)зійшло сонце.  Д..рева р..ясно вкриті краплями роси. Тихо навкруги.  Лиш де-не-де прокинеться пташка, тонен..ким голосом обізветься зі свого зат..шку.
 Стрепенувся врешті ліс і собі заграв. Зашепотіли збуджені листочки, заметушилася (в)траві комашня…
Полохливий заєць, причаївшись під кущем, пригинає вуха й немов поринає весь у море лісових звуків. З–за кущів, що ростуть (ліво)руч, від н..говискакує сарна, а (за)..ею -  малята…
__________________________

2.  Творче завдання до тексту
Склади і запиши  кінцівку  тексту «Ранок у лісі»  відповідно  до логіки загального змісту. Пиши грамотно.

 Завдання для перевірки мовних  знань
3.     Визнач іменник, у якому відбулося чергування приголосного звука в процесі словозміни
А      (Під) кущем
Б       (У) затишку
В       (На) вусі
4.     Прочитай речення: Лиш де-не-де прокинеться пташка.
У якому часі вжито дієслово у даному реченні?
А           У майбутньому
Б           У минулому
В           У теперішньому

5.     Прочитай речення:
Полохливий заєць немов поринає весь у море лісових звуків.
Обери рядок, у якому записано слова, що є головними членами цього речення.
         А       Полохливий заєць
Б       Поринає у море
В       Заєць поринає
        
6.     Розташуй слова в алфавітному порядку
(А) вдень  (Б)    вранці (В)   щоденно(Г)  сигнал  (Ґ)спільнота
(Д) юннат
1
2
3
4
5
6






7.     Встанови відповідність між словами та їх морфемними схемами:
А

Б

В

А       вуха                                       1      
Б       лісових                                   2      
В       вибігла                                   3      
        
8.     Добери і запиши антоніми до слів:
Тиша  -  ____________________________
Прокинеться - ______________________
9.     Прочитай речення:
Тихенько зашепотіли збуджені листочки.
Встанови логіко-граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань:
(Що?)__________________________________________________________;
________________________(що зробили?)___________________________;
________________________(які ?)__________________________________;
________________________(як?)________________________________.

10. Випиши із тексту сполучення іменника з прикметником (на вибір). Провідміняй це словосполучення.
Н.в. ____________________________________________________________
Р.в. ____________________________________________________________
Д.в. ____________________________________________________________
З.в._____________________________________________________________
О.в.____________________________________________________________
М.в. ___________________________________________________________

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Буктрейлер