Марія БАРНА, канд. пед. наук,
доцент, завідувач кафедри,
Ольга ВОЛОЩЕНКО, старший викладач;
Олександра КОЗАК,старший викладач,
кафедра педагогіки Львівського ОІППО
Орієнтовний зразок
підсумкової контрольної роботи (ДПА)
з математики ( 4 клас)
№
з/п
|
Розділ
програми
|
Опис вимог
(конкретизовані навчальні цілі)
|
Рівень
навчальних досягнень учнів
|
Номер
відповідного завдання
|
1.
|
Числа. Дії з числами
|
застосовує правила знаходження дробу від числа
розташовує багатоцифрові числа у порядку спадання (зростання)
|
достатній
середній
|
Завдання 1
Завдання 3
|
2.
|
Просторові відношення. Геометричні фігури
|
використовує властивість протилежних сторін прямокутника під
час розв’язування практично зорієнтованих задач
|
достатній
|
Завдання 2
|
3.
|
Математичні вирази. Рівності. Нерівності
|
розпізнає правильність виконання дій у числовому виразі з дужками;
обчислює значення числових виразів на основі правила порядку виконання дій
|
середній
достатній
|
Завдання 6.1
Завдання 6.2
|
4.
|
Величини
|
порівнює іменовані числа (величини);
перетворює іменовані числа;
знає співвідношення між одиницями довжини, маси
|
середній
середній
початковий
|
Завдання 4
Завдання 5.2
Завдання 5.1
|
5
|
Сюжетні задачі
|
розв’язує задачі на
прямолінійний рівномірний рух;
моделює описану в задачі ситуацію за допомогою схематичного
рисунка;
перевіряє правильність розв’язку задачі іншим способом
розв’язування задачі
|
достатній
високий
високий
|
Завдання 7.2
Завдання 7.1
Завдання 7.3
|
Структура тесту і формати завдань
підсумкової
контрольної роботи
для проведення ДПА з математики
1.
Контрольна робота проводиться у письмовій формі. Кожен
учень отримує індивідуальний бланк із завданням.
2.
Тестування триває 40 хв., з них 5 хв. – організація
класу, інструктаж учнів; 35хв. –
виконання тестових завдань.
3.
Контрольна робота
містить такі формати тестових завдань:
а) завдання з
вибором однієї правильної відповіді ( завдання 1, 2, 4, 5.1, 5.2, 6.1);
б) завдання на
встановлення послідовності (завдання 3);
в) відкриті
завдання ( завдання 6.2, 7.1, 7.2, 7.3)
Як оцінити роботу
1.
Правильне виконання завдань
1 – 6.1, 7.1 оцінюється в 1 бал.
2.
Виконання завдання
6.2 оцінюється в межах 3 балів:
по 1 балу за кожну правильно розв’язану
арифметичну дію.
3.
Виконання завдання
7.2 оцінюється в межах 4 балів:
по 1 балу за кожну правильну арифметичну дію і повну відповідь до задачі.
4.
Виконання завдання
7.3 оцінюється в межах 3 балів:
по 1 балу за кожну правильно розв’язану дію та 1 бал – за правильно
сформульований висновок
Таблиця переводу набраних балів в оцінку:
Кількість набраних
балів
|
Оцінка
|
1
|
1
|
2
|
2
|
3-4
|
3
|
5-6
|
4
|
7-8
|
5
|
9
|
6
|
10-11
|
7
|
12-13
|
8
|
14-15
|
9
|
16
|
10
|
17
|
11
|
18
|
12
|
Варіант 1
Завдання 1.
Чому дорівнює від
числа 24 368?
А 32 490
Б 12 876
В 18 276
Завдання 2.
Довжина прямокутної
ділянки 53 м , а її периметр - 200
м . Чому
дорівнює площа такої ділянки?
А 7 791 м2
Б 4 982 м2
В 2 491 м2
Завдання 3.
Порівняй числа і розташуй їх у порядку спадання
(А)
99 532; (Б) 482 001; (В)
89 997; (Г) 851 959; (Ґ) 196 859; (Д) 100 045
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
Завдання 4.
Порівняй іменовані числа (величини): 12 год 15 хв Y 720 хв
Який знак потрібно поставити у
квадратик?
А =
Б <
В >
Завдання 5.
5.1.
Скільки метрів в 1 кілометрі?
А 10
Б 100
В 1000
5.2.
Обери рядок, у якому перетворення іменованих чисел виконано
правильно
А 25 т = 25 000 кг
Б 25 т = 250 кг
В 25 т = 2 500 кг
Завдання 6.
6.1.
Обери рядок, у якому порядок дій для обчислення числового виразу визначено правильно
1 2 3
А (39 678 – 36 202 : 46) • 19
2 1 3
Б (39 678 – 36 202 : 46) • 19
3 1 2
В (39 678 – 36 202 : 46) • 19
6.2.
Знайди значення числового виразу
(39 678 – 36 202 : 46) • 19
=
1)
|
|
|
|
|
|
|
2)
|
|
|
|
|
|
|
|
3)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 7.
Прочитай задачу: Від Києва до
Миколаєва виїхав автомобіль й одночасно назустріч йому з Миколаєва виїхав
автобус. Автомобіль їхав зі швидкістю 105 км/год , а автобус – зі швидкістю 75 км/год . через 5 годин
вони зустрілися. Яка відстань між Києвом і Миколаєвом?
7.1.
Змоделюй описану у задачі ситуацію за допомогою схематичного рисунка.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.2.
Розв’яжи задачу арифметичними діями. Запиши повну відповідь на запитання
задачі.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:___________________________________________________
7.3.
Перевір правильність розв’язаної тобою задачі, розв’язавши її іншим
способом. Зроби відповідний висновок.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновок:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Варіант 2
Завдання 1.
Чому дорівнює від числа 27 846?
А 55 692
Б 41 769
В 18 564
Завдання 2.
Довжина прямокутної
ділянки 46 м ,
а її периметр – 180 м .
Чому дорівнює площа такої ділянки?
А 2 024 м2
Б 8 280 м2
В 7 920 м2
Завдання 3.
Порівняй числа і
розташуй їх у порядку зростання
(А) 356 002; (Б) 98 195; (В) 109 638; (Г)
88 360; (Ґ) 999 175; (Д) 648 336
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
Завдання 4.
Порівняй іменовані
числа (величини): 14 год 11 хв U 850 хв
Який знак потрібно
поставити у квадратик?
А =
Б <
В >
Завдання 5.
5.1. Скільки кілограмів в 1 тонні?
А 10
Б 100
В 1000
5.2. Обери рядок, у якому
перетворення іменованих чисел виконано правильно
А 16 км = 160 м
Б 16 км = 1 600 м
В 16 км = 16 000 м
Завдання 6.
6.1. Обери рядок, у якому порядок
дій для обчислення числового виразу
визначено правильно
1 2 3
А (12 096
+ 16 912 : 28) · 34
2 1 3
Б (12 096
+ 16 912 : 28) · 34
3 1 2
В (12 096 + 16 912 :
28) · 34
6.2. Знайди значення числового
виразу (12 096 + 16 912 : 28)
· 34 =
1)
|
|
|
|
|
|
|
2)
|
|
|
|
|
|
|
3)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 7.
Прочитай задачу: Два автомобілі вирушили одночасно з двох міст і зустрілися через 3 години.
Яка відстань між містами, якщо перший автомобіль рухався зі швидкістю 110 км/год , а другий – зі
швидкістю 90 км/год ?
7.1. Змоделюй
описану у задачі ситуацію за допомогою схематичного рисунка.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.2. Розв’яжи задачу арифметичними діями. Запиши повну відповідь на запитання задачі.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:_________________________________________________________
7.3. Перевір правильність розв’язаної тобою задачі, розв’язавши її
іншим способом. Зроби відповідний висновок.
1)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновок:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий