09.05.2017

Марія БАРНА,канд. пед. наук,
доцент, завідувач кафедри,
Ольга ВОЛОЩЕНКО, старший викладач;
Олександра КОЗАК, старший викладач,
кафедра педагогіки Львівського ОІППО

Зразок 1
Орієнтовний зразок підсумкової контрольної роботи (ДПА)
 з української мови (4 клас)

з/п
Розділ
програми
Опис вимог (конкретизовані навчальні цілі)
Рівень навчальних  досягнень учнів
Номер відповідного завдання
1.
Писемне мовлення
 складає кінцівку до тексту відповідно до логіки загального змісту
високий
Завдання 2
2.
Речення
аналізує правильність вживання розділових знаків при однорідних членах речення
високий
Завдання  3.1.
3.
Слово. Значення слова. Частини мови
розрізнює спільнокореневі слова та форми того самого слова;
визначає час дієслова;
демонструє вміння визначити відмінок прикметника;
розпізнає прислівник у реченні;
виписує із речення словосполучення дієслова з займенником;
добирає синоніми до загальновживаних слів;
відмінює іменник
середній

початковий
достатній

середній
достатній


достатній

достатній
Завдання 4

Завдання  3.2.
Завдання 5.1

Завдання 5.2
Завдання 5.3


Завдання 5.4

Завдання 6.2
4.
Правопис
записує під диктування текст, який складається зі слів, що пишуться за фонетичним принципом та за правилами, вивченими в 2-4 класах  і визначеними програмою для самостійного застосування учнями, а також за правилами, які були опрацьовані на уроках за допомогою вчителя;
розпізнає правильність розташування слів а алфавітному порядку
достатній









середній


Завдання 1









Завдання 6.1





Структура тесту і формати завдань
підсумкової контрольної роботи (ДПА)
 з української мови
(4 клас)
1.     Контрольна робота проводиться у письмовій формі. Кожен учень отримує індивідуальний бланк із завданням.
2.     Тестування триває 40 хв., з них 5 хв. – організація класу,    інструктаж учнів; 35хв. – виконання тестових завдань.
3.     Контрольна робота  містить такі формати тестових завдань:
а) завдання з вибором однієї правильної відповіді ( завдання 3.1, 3.2; 4; 5.1, 5.2; 6.1);
б) відкриті завдання з короткою відповіддю ( завдання 5.3; 5.4; 6.2);
в) відкрите завдання з розгорнутою відповіддю ( завдання 2).

Як оцінити роботу
        
Написання диктанту оцінюється  в межах 3 балів:
3 бали,  якщо учень не допустив помилок;
2 бали, якщо допущено одну - три помилки;
1 бал, якщо допущено чотири і більше помилок.

Виконання творчого завдання - у межах 3 балів, по 1 балу за:
·        зміст висловлювання;
·        використання виражальних засобів мови;
·        грамотність.

Перевірка мовних знань:
§  завдання 3.1, 3.2, 4, 5.1, 5.2, 5.3, 6.1 - по 1 балу за  правильну відповідь;
§  завдання 5.4 – 2 бали: по одному балу за кожний правильно записаний синонім до слова;
§  завдання 6.2 – 3 бали: три  бали – за правильно виконане відмінювання; два бали, якщо допущено одну - дві помилки; один бал – допущено три і більше помилок

Шкала переводу набраних балів в оцінку:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
1
2
3-4
5-6
7-8
9
10-11
12-13
14-15
16
17
18





Варіант 1
Послухай текст «Лисиця» (Додаток 1) .
1. Напиши диктант

_____________________________

2.  Творче завдання до тексту
·        Склади і запиши  кінцівку  тексту «Лисиця»  відповідно  до логіки загального змісту. Пиши грамотно.

 Завдання для перевірки мовних  знань
Завдання 3.
 3.1. Обери рядок, у якому розділові знаки при однорідних членах 
речення розставлено правильно
А       Маленькі лисенятка їли, бавилися й спали.
Б       Маленькі лисенятка їли, бавилися, й спали.
В       Маленькі лисенятка їли бавилися, й спали.

            3.2. У якому часі вжито дієслово у реченні «Восени під коренем старої сосни лисиця вирила нору.»?
А       У теперішньому
Б       У минулому
В       У майбутньому

Завдання 4.
Обери рядок, у якому записано лише спільнокореневі слова
         А       Лисиця, лисенятка, лисяча, лисеня
         Б       Лисиця, лисиці, лисицею, (у) лисиці
         В       Лисеня, лисенятка, лисенятком, лисенятку

Завдання 5.
  Прочитай речення: А навесні у неї появилися маленькі лисенятка.
5.1.  У якому відмінку вжито прикметник у даному реченні?
А      У знахідному
Б       У давальному
В       У називному

5.2. Обери рядок, у якому записано прислівник  
         А       Навесні
         Б       Весняний
         В       Весна

5.3. Із речення  (п. 5.1) випиши словосполучення дієслова з займенником.
_______________________________________________________________

5.4. Добери два синоніми до слова «маленькі». Запиши їх
Маленькі -  ______________________________________________________


Завдання 6.
6.1. У якому рядку всі слова записано в алфавітному порядку?
     А       Корінь, кубельце, сосна,  навесні, нора, лисеня
     Б       Корінь, кубельце, лисеня, навесні, нора, сосна
     В       Навесні, нора, кубельце,  корінь, лисеня, сосна

6.2. Вибери з-поміж слів (п.6.1)  один іменник жіночого роду (на вибір)  та провідміняй його
Н.в. _____________________________________
Р.в. _____________________________________
Д.в. _____________________________________
З.в. _____________________________________
О.в. _____________________________________
М.в. _____________________________________
Кл. в. ____________________________________


Варіант 2
Послухай текст «Лисиця» (Додаток 1) .
1. Напиши диктант

_____________________________

2.  Творче завдання до тексту
·        Склади і запиши  кінцівку  тексту «Лисиця»  відповідно  до логіки загального змісту. Пиши грамотно.
 Завдання для перевірки мовних  знань
Завдання 3.
 3.1. Обери рядок, у якому розділові знаки при однорідних членах речення розставлено правильно
А       Лисиця годувала доглядала, й оберігала малят.
Б       Лисиця годувала, доглядала й оберігала малят.
В       Лисиця годувала, доглядала, й оберігала малят.

            3.2. У якому часі вжито дієслово у реченні «Восени під коренем старої сосни лисиця вирила нору.»?
А       У теперішньому
Б       У минулому
В       У майбутньому

Завдання 4.
Обери рядок, у якому записано лише спільнокореневі слова
         А       Весняний, весняна, весняні, весняне
         Б       Весна, весні, (про) весну, весно
         В       Навесні, весняний, весна, веснянка

Завдання 5.
  Прочитай речення: Ввечері він взяв маленьке  лисеня…
5.1.  У якому відмінку вжито прикметник у даному реченні?
А      У називному
Б       У родовому
В       У знахідному

5.2. Обери рядок, у якому записано прислівник
         А       Вечір
         Б       Ввечері
         В       Вечірній

5.3. Із речення  (п. 5.1) випиши словосполучення дієслова з займенником.
_______________________________________________________________

5.4. Добери два синоніми до слова «старий». Запиши їх
Старий  -  ______________________________________________________


Завдання 6.
6.1. У якому рядку всі слова записано в алфавітному порядку?
     А       Лисиця, листя,  юннат, лисеня, сарай, сосна
     Б       Лисеня, лисиця, листя, сарай, сосна, юннат
     В       Листя, лисеня, лисиця, сосна, сарай, юннат

6.2. Вибери з-поміж слів (п.6.1)  один іменник жіночого роду (на вибір)  та провідміняй його
Н.в. _____________________________________
Р.в. _____________________________________
Д.в. _____________________________________
З.в. _____________________________________
О.в. _____________________________________
М.в. _____________________________________
Кл. в. ____________________________________
Додаток 1
Текст для диктанту
Лисиця
         Восени під коренем старої сосни лисиця вирила нору. Стала вона там жити.
         А навесні у неї появилися маленькі лисенятка. Лисиця доглядала їх, годувала, гріла своїм тілом.
         Одного разу юннат побачив лисячу нору. Ввечері він взяв одне лисеня додому. Приніс його в сарай, облаштував кубельце, дав м'яса та води. Але лисеня нічого не хотіло їсти. Ранком в сараї лисеняти вже не було…


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Буктрейлер