Марія БАРНА,канд. пед. наук,
доцент,
завідувач кафедри,
Ольга ВОЛОЩЕНКО, старший викладач;
кафедра
педагогіки Львівського ОІППО
Зразок 1
Орієнтовний зразок
підсумкової контрольної роботи (ДПА)
з української мови (4 клас)
№
з/п
|
Розділ
програми
|
Опис вимог
(конкретизовані навчальні цілі)
|
Рівень
навчальних досягнень учнів
|
Номер
відповідного завдання
|
1.
|
Писемне мовлення
|
складає кінцівку до тексту відповідно до логіки загального змісту
|
високий
|
Завдання 2
|
2.
|
Речення
|
аналізує правильність вживання розділових знаків при однорідних
членах речення
|
високий
|
Завдання 3.1.
|
3.
|
Слово. Значення слова. Частини мови
|
розрізнює спільнокореневі слова та форми того самого
слова;
визначає час дієслова;
демонструє вміння визначити відмінок прикметника;
розпізнає прислівник у реченні;
виписує із речення словосполучення дієслова з займенником;
добирає синоніми до загальновживаних слів;
відмінює іменник
|
середній
початковий
достатній
середній
достатній
достатній
достатній
|
Завдання 4
Завдання 3.2.
Завдання 5.1
Завдання 5.2
Завдання 5.3
Завдання 5.4
Завдання 6.2
|
4.
|
Правопис
|
записує під диктування
текст, який складається зі слів, що пишуться за фонетичним принципом та за
правилами, вивченими в 2-4 класах і
визначеними програмою для самостійного застосування учнями, а також за
правилами, які були опрацьовані на уроках за допомогою вчителя;
розпізнає правильність
розташування слів а алфавітному порядку
|
достатній
середній
|
Завдання 1
Завдання 6.1
|
Структура тесту і формати завдань
підсумкової
контрольної роботи (ДПА)
з української мови
(4 клас)
1.
Контрольна робота проводиться у письмовій формі. Кожен
учень отримує індивідуальний бланк із завданням.
2.
Тестування триває 40 хв., з них 5 хв. – організація
класу, інструктаж учнів; 35хв. –
виконання тестових завдань.
3.
Контрольна робота
містить такі формати тестових завдань:
а) завдання з вибором однієї правильної відповіді (
завдання 3.1, 3.2; 4; 5.1, 5.2; 6.1);
б) відкриті завдання з короткою відповіддю ( завдання 5.3;
5.4; 6.2);
в) відкрите завдання з розгорнутою відповіддю ( завдання 2).
Як оцінити роботу
Написання диктанту оцінюється в межах 3 балів:
3 бали, якщо учень не допустив помилок;
2 бали, якщо допущено одну - три
помилки;
1 бал, якщо допущено чотири і
більше помилок.
Виконання творчого завдання - у межах 3
балів, по 1 балу за:
·
зміст висловлювання;
·
використання виражальних засобів мови;
·
грамотність.
Перевірка мовних
знань:
§ завдання 3.1, 3.2, 4, 5.1, 5.2, 5.3,
6.1 - по 1 балу за правильну відповідь;
§ завдання 5.4 – 2 бали: по одному
балу за кожний правильно записаний синонім до слова;
§ завдання 6.2 – 3 бали: три бали – за правильно виконане відмінювання;
два бали, якщо допущено одну - дві помилки; один бал – допущено три і більше
помилок
Шкала переводу набраних балів в
оцінку:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
1
|
2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9
|
10-11
|
12-13
|
14-15
|
16
|
17
|
18
|
Варіант
1
Послухай
текст «Лисиця» (Додаток 1) .
1.
Напиши диктант
_____________________________
2. Творче завдання до тексту
·
Склади і запиши кінцівку тексту «Лисиця» відповідно
до логіки загального змісту. Пиши грамотно.
Завдання для перевірки мовних знань
Завдання 3.
3.1. Обери рядок, у якому розділові знаки при
однорідних членах
речення розставлено правильно
речення розставлено правильно
А Маленькі лисенятка
їли, бавилися й спали.
Б Маленькі лисенятка
їли, бавилися, й спали.
В Маленькі лисенятка
їли бавилися, й спали.
3.2.
У якому часі вжито дієслово у реченні «Восени під коренем старої сосни лисиця вирила нору.»?
А У теперішньому
Б У минулому
В У майбутньому
Завдання 4.
Обери рядок, у якому записано лише спільнокореневі слова
А Лисиця, лисенятка, лисяча, лисеня
Б Лисиця,
лисиці, лисицею, (у) лисиці
В Лисеня,
лисенятка, лисенятком, лисенятку
Завдання 5.
Прочитай
речення: А навесні у неї появилися
маленькі лисенятка.
5.1. У якому відмінку вжито
прикметник у даному реченні?
А У знахідному
Б У давальному
В У
називному
5.2. Обери рядок, у якому записано прислівник
А Навесні
Б Весняний
В Весна
5.3. Із речення (п. 5.1) випиши
словосполучення дієслова з займенником.
_______________________________________________________________
5.4. Добери два синоніми до слова «маленькі». Запиши їх
Маленькі -
______________________________________________________
Завдання 6.
6.1. У якому рядку всі слова записано в алфавітному порядку?
А Корінь, кубельце, сосна, навесні,
нора, лисеня
Б Корінь, кубельце, лисеня, навесні, нора, сосна
В Навесні, нора, кубельце, корінь,
лисеня, сосна
6.2. Вибери з-поміж слів (п.6.1)
один іменник жіночого роду (на вибір)
та провідміняй його
Н.в. _____________________________________
Р.в. _____________________________________
Д.в. _____________________________________
З.в. _____________________________________
О.в. _____________________________________
М.в. _____________________________________
Кл. в. ____________________________________
Варіант
2
Послухай
текст «Лисиця» (Додаток 1) .
1.
Напиши диктант
_____________________________
2. Творче завдання до тексту
·
Склади і запиши кінцівку тексту «Лисиця» відповідно
до логіки загального змісту. Пиши грамотно.
Завдання для перевірки мовних знань
Завдання 3.
3.1. Обери рядок, у якому розділові знаки при
однорідних членах речення розставлено правильно
А Лисиця годувала доглядала, й
оберігала малят.
Б Лисиця годувала, доглядала й
оберігала малят.
В Лисиця годувала, доглядала, й
оберігала малят.
3.2.
У якому часі вжито дієслово у реченні «Восени під коренем старої сосни лисиця вирила нору.»?
А У теперішньому
Б У минулому
В У майбутньому
Завдання 4.
Обери рядок, у якому записано лише спільнокореневі слова
А Весняний, весняна, весняні, весняне
Б Весна,
весні, (про) весну, весно
В Навесні,
весняний, весна, веснянка
Завдання 5.
Прочитай
речення: Ввечері він взяв
маленьке лисеня…
5.1. У якому відмінку вжито
прикметник у даному реченні?
А У називному
Б У родовому
В У
знахідному
5.2. Обери рядок, у якому записано прислівник
А Вечір
Б Ввечері
В Вечірній
5.3. Із речення (п. 5.1) випиши
словосполучення дієслова з займенником.
_______________________________________________________________
5.4. Добери два синоніми до слова «старий». Запиши їх
Старий -
______________________________________________________
Завдання 6.
6.1. У якому рядку всі слова записано в алфавітному порядку?
А Лисиця, листя, юннат, лисеня, сарай,
сосна
Б Лисеня, лисиця, листя, сарай, сосна, юннат
В Листя, лисеня, лисиця, сосна, сарай, юннат
6.2. Вибери з-поміж слів (п.6.1)
один іменник жіночого роду (на вибір)
та провідміняй його
Н.в. _____________________________________
Р.в. _____________________________________
Д.в. _____________________________________
З.в. _____________________________________
О.в. _____________________________________
М.в. _____________________________________
Кл. в. ____________________________________
Додаток 1
Текст для диктанту
Лисиця
Восени
під коренем старої сосни лисиця вирила нору. Стала вона там жити.
А
навесні у неї появилися маленькі лисенятка. Лисиця доглядала їх, годувала,
гріла своїм тілом.
Одного
разу юннат побачив лисячу нору. Ввечері він взяв одне лисеня додому. Приніс
його в сарай, облаштував кубельце, дав м'яса та води. Але лисеня нічого не
хотіло їсти. Ранком в сараї лисеняти вже не було…
Комментариев нет:
Отправить комментарий