Проведення ДПА в початковій школі у 2017 році (4 клас)
Державна підсумкова атестація (ДПА) у початковій школі в 2016/2017 навчальному році
проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів
(вихованців) у системі загальної середньої освіти та листа МОН Про проведення державної підсумкової атестації у
загальноосвітніх навчальних закладах, у 2016/2017 навчальному році.
У загальноосвітніх
навчальних закладах І ступеня (початкова школа) державна підсумкова
атестація проводиться з трьох предметів: української мови, літературного
читання, математики.
Строки
проведення державної підсумкової атестації в
початковій школі визначаються педагогічною радою і затверджуються відповідним
наказом керівника навчального закладу до 05 квітня 2017 року.
Атестація у 4-х класах проводиться за місцем навчання у письмовій формі.
Завдання для проведення атестації укладають вчителі навчального закладу,
відповідно до затверджених міністерством орієнтовних вимог до змісту
атестаційних завдань, і затверджує керівник навчального закладу. Завдання мають
відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів,
визначеним навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки
України.
У школах (класах), у яких вивчення предметів здійснюється мовами
національних меншин чи іноземними мовами, атестація може складатися мовою
вивчення предмета.
У загальноосвітніх навчальних закладах з
навчанням або вивченням мов національних меншин учні можуть додатково
проходити державну підсумкову атестацію з четвертого предмета: мови
національної меншини. Рішення про проведення державної підсумкової атестації з
мови національної меншини приймається педагогічною радою на підставі письмових
звернень батьків (одного із батьків) або їх законних представників і
затверджується наказом керівника навчального закладу.
Орієнтовні
вимоги до змісту атестаційних робіт
У загальноосвітніх навчальних закладах державній підсумковій атестації
(далі атестація) підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих
класів з української мови (мови і літературного читання) та математики.
Атестація з української мови учнів, які почали вивчати її в поточному
навчальному році, здійснюється за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють.
Атестація з кожного предмета проводиться письмово у формі підсумкових
контрольних робіт.
Контрольні роботи проводяться в загальноосвітніх навчальних закладах
відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім
понеділка і п'ятниці, а також днів перед і після святкових.
На проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година
(один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання
і 35 хв. – на її виконання.
Тексти підсумкової контрольної роботи вчитель записує до початку уроку на
дошці або заздалегідь друкує на окремих аркушах і перед уроком роздає кожному
учневі.
Оцінювання підсумкових контрольних робіт здійснюється відповідно до «Критеріїв
оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної
середньої освіти» (наказ Міністерства освіти і науки від 13.04.2011 № 329, наказ Міністерства
освіти і науки України від 19.08.2016 р. № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства
освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222»).
Додаткові підсумкові контрольні роботи у
4-х класах не проводять.
Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт формується відповідно до державних вимог
щодо навчальних досягнень учня/учениці, визначених чинними навчальними
програмами для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Завдання для підсумкових контрольних робіт розробляються методичним
об'єднанням учителів (кафедрою) початкових класів загальноосвітнього
навчального закладу (вчителем початкових класів у школах з малою наповнюваністю
учнів) відповідно до розділу ІІ («Особливості конструювання змісту підсумкових
контрольних робіт з навчальних предметів, з яких проводять атестацію»)
Орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань для проведення ДПА у 4-х
класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018 н.р. і затверджуються
адміністрацією навчального закладу.
При підготовці завдань для підсумкової контрольної роботи необхідно
враховувати такі аспекти:
·
перевірці підлягає навчальний матеріал, що опановувався учнями впродовж
навчання в початковій школі;
·
контрольна робота повинна містити компетентнісно-орієнтовані завдання
різних рівнів складності;
·
кількість і обсяг завдань мають бути оптимальними для виконання впродовж
часового проміжку, відведеного на контрольну роботу;
·
тестові завдання бажано формулювати в одному стилі: або у формі запитання,
або спонукання;
·
завдання для проведення підсумкової контрольної роботи готують у двох
рівноцінних варіантах (окрім текстів для диктанту).
Особливості
конструювання змісту атестаційної роботи з української мови
Зміст підсумкової контрольної роботи може бути сконструйовано у двох
комбінаціях (за вибором учителя).
І комбінація підсумкової
контрольної роботи з української мови формується з тексту для диктанту або
списування (з пропущеними орфограмами) для виявлення правописних умінь і
завдань до тексту: творчого - на побудову зв’язного висловлювання для перевірки
мовленнєвих умінь та завдань для перевірки мовних знань.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 1.
Таблиця 1.
Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної роботи з
української мови
№ з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане
завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Диктант або текст для списування з пропущеними орфограмами обсягом 50-55
слів і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у
тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення,
вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 2
слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи**
|
1
|
по 6 балів*
|
6 балів
|
2.
|
Завдання до тексту для перевірки мовних знань
|
4
|
по 1 балу
|
4 бали
|
3.
|
Творче завдання до тексту: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень
(для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
Разом
|
6
|
-
|
12 балів
|
* за кожну допущену у диктанті або списуванні помилку знімається по 1 балу;
** у разі, коли у тексті є слово на орфограму, вивчення якої не передбачено
програмою початкової школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час
виконання роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис;
*** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання і
грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких
передбачено навчальною програмою.
ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи з української мови формується з тестових
завдань закритого типу (на вибір однієї відповіді з трьох пропонованих),
відкритого типу (з короткою відповіддю і на встановлення послідовності або
відповідності для перевірки мовних знань), диктанту або списування тексту з
пропущеними орфограмами для виявлення правописних умінь і творчого завдання на
побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь.
Частину роботи (диктант/списування і творче завдання) учень письмово
оформлює на аркушах зі штампом школи), дотримуючись вимог оформлення письмових
робіт з мов. Тестові завдання виконує на аркуші, виданому вчителем.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 2.
Таблиця 2.
Завдання для до формування змісту ІІ комбінації підсумкової контрольної роботи
з української мови
№
з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане
завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Диктант або текст для списування з пропущеними орфограмами обсягом 25-30
слів (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 20-25 слів) і
кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому
числі 1 слово з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову
і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 1 слова
на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи**
|
1
|
по 3 бали*
|
3 бали
|
2.
|
Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох
пропонованих варіантів
|
3
|
по 1 балу
|
3 бали
|
3.
|
Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності
між 6 компонентами
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
4.
|
Завдання відкритого типу з короткою відповіддю
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
5.
|
Творче завдання: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл
з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
Разом
|
7
|
-
|
12 балів
|
* за кожну допущену у диктанті або списуванні помилку знімається по 1 балу;
** у разі, коли у тексті є слово на орфограму, вивчення якої не передбачено
програмою початкової школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час
виконання роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис;
*** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання і
грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких
передбачено навчальною програмою.
Особливості
конструювання змісту атестаційної роботи з літературного читання
Зміст підсумкової контрольної роботи може бути сконструйовано у двох
комбінаціях (за вибором учителя).
І комбінація підсумкової
контрольної роботи має формуватись з тексту для читання мовчки для перевірки
сформованості навичок читання, завдань до тексту для перевірки розуміння змісту
прочитаного, уміння працювати з текстом і творчого на побудову висловлювання
власної думки до змісту прочитаного.
Письмову частину роботи (творче завдання) учень оформлює на листочках зі
штампом школи. Інші завдання виконує на аркуші з текстом, виданому вчителем.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 3.
Таблиця 3.
Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної роботи з
літературного читання
№
з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане
завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом
330-390 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин –
250-310 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2.
Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній.
|
1
|
по 4 бали*
|
4 балів
|
2.
|
Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати
з текстом
|
6
|
по 1 балу
|
6 балів
|
3.
|
Творче завдання: письмове висловлення власної думки до змісту прочитаного
тексту з 4-5 речень***, для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3
речень***
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
Разом
|
8
|
-
|
12 балів
|
ІІ комбінація підсумкової
контрольної роботи з читання має формуватись з тексту для самостійного читання
і завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного і вміння
працювати з текстом: тестових закритого типу (з вибором однієї правильної
відповіді серед трьох пропонованих) і відкритого типу (на встановлення
послідовності або відповідності та з короткою відповіддю) і творчого.
Частину роботи (творче завдання) учень письмово оформлює на аркушах зі
штампом школи. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими
завданнями, виданому вчителем.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 4.
Таблиця 4.
Вимоги до формування змісту ІІ комбінації підсумкової контрольної роботи з
літературного читання
№
з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане
завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом
330-390 слів (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 250-310
слів). Кількість слів, значення які потребує пояснення – не більше 1. Речення
у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній.
|
1
|
по 4 бали
|
4 бали
|
2.
|
Завдання до тексту закритого типу з вибором однієї правильної відповіді
серед трьох пропонованих варіантів
|
2
|
по 1 балу
|
2 бали
|
3.
|
Завдання до тексту відкритого типу з короткою відповіддю
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
4.
|
Завдання до тексту відкритого типу на встановлення послідовності або
відповідності між 6 компонентами
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
5.
|
Творче завдання до тексту: письмове висловлення власної думки до змісту
прочитаного тексту – 4-5 речень***
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
Разом
|
6
|
-
|
12 балів
|
* спосіб читання оцінюється 1 балом(за наявністю /відсутністю
артикуляцією), темп читання 3 балами; вчитель враховує обсяг тексту, якій учень
встиг прочитати за 3 хвилини: повністю-3 бали, не менше 2/3 – 2 бали, не менше
половини 1 бал, менше половини жодного балу;
** якщо творче завдання виконано частково, неточно – 1 балом; якщо у
творчому завдання учень логічно, правильно висловлює думку, обґрунтовує її, дає
свою оцінку вчинкам героїв, описаним подіям, завдання оцінюється 2 балами;
*** бали за письмову частину роботи з читання виставляються без урахування
помилок за грамотність.
Перевірку організовують таким чином:
·
учитель пропонує дітям взяти в руки олівці;
·
за вказівкою вчителя діти починають читати текст (мовчки);
·
через 3 хвилини вчитель зупиняє читання і пропонує поставити олівцем крапку
над словом, на якому зупинився читати учень;
·
учитель пропонує дітям продовжити читання тексту до кінця і виконати
завдання до нього, працюючи з текстом.
Особливості
конструювання змісту атестаційної роботи з математики
Зміст підсумкової контрольної роботи може бути сконструйовано у двох
комбінаціях (за вибором учителя).
І комбінація підсумкової
контрольної роботи з математики має формуватись з таких основних завдань:
складеної задачі на 3 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення
порядку дій (з дужками); на порівняння і перетворення величин; знаходження
частини від числа; застосування геометричного матеріалу.
Роботу учень письмово оформлює на листочках зі штампом школи, дотримуючись
вимог оформлення письмових робіт з математики. Усі письмові обчислення до
завдань мають виконуватись у зошиті.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 5.
Таблиця 5.
Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної роботи з
математики
№
з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане
завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Задача на три дії
|
1
|
по 3 бали*
|
3 бали
|
2.
|
Знаходження значення виразу (з дужками) з багатоцифровими числами, що
передбачає визначення порядку дій
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
3.
|
Порівняння чисел і величин та перетворення величин
|
2
|
по 1 балу
|
2 бали
|
4.
|
Знаходження частини від числа
|
1
|
по 1 бали
|
1 бал
|
5.
|
Геометричний матеріал
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
6.
|
Творче завдання або завдання з логічним навантаженням
|
1
|
по 2 бали
|
2 бали
|
Разом
|
7
|
-
|
12 балів
|
ІІ комбінація підсумкової
контрольної роботи для державної атестації з математики має формуватись з
тестових завдань (відкритого і закритого типу), серед яких обовʼязково одна
задача на три дії та одне завдання з геометричним матеріалом.
Частину роботи (задачу і геометричний матеріал) учень письмово оформлює на
аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з
математики. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями,
виданому вчителем. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись
відповідно у зошиті і на аркуші з тестами.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 6.
Таблиця 6.
Завдання для до формування змісту ІІ комбінації підсумкової контрольної роботи
з математики
№
з/п
|
Види завдань
|
Кількість
завдань
|
Кількість
балів за кожне правильно виконане завдання
|
Максимальна
кількість балів
|
1.
|
Завдання закритого типу з вибором
однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів ***
|
3
|
по 1 балу
|
3 бали
|
2.
|
Завдання відкритого типу на
встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами***
|
2
|
по 2 бали**
|
4 бали
|
3.
|
Завдання відкритого типу з короткою
відповіддю ***
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
4.
|
Завдання відкритого типу з розгорнутою
відповіддю (задача
|
1
|
по 3 бали**
|
3 бали
|
Разом
|
8
|
-
|
12 балів
|
* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2
балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;
** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.
***контрольна робота має містити одне завдання з геометричним матеріалом,
яке може бути подано в одному з позначених *** пунктів.
Складено на підставі Орієнтовних вимог до
проведення Державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі
загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році, відповідно до листа МОН № 1/9-149 від 13 березня 2017 року.
Комментариев нет:
Отправить комментарий