09.09.2014

                                                         Шановні батьки!
   Четвертий рік навчання в молодших класах завершує перший етап шкільного життя дитини. Четвертокласники – це випускники початкової школи. Саме цей факт багато в чому визначає ті моменти, на яких оголошують дорослі у взаємодії з дітьми даного віку. Перспектива переходу в середню школу змушує дорослих звертати увагу передусім на сформованість у четвертокласників умінь і навичок.
     До четвертого класу в більшості дітей вже сформований індивідуальний стиль навчальної роботи. Загальний підхід дитини до її виконання добре простежується при підготовці домашніх навчальних завдань. Так, деякі діти приступають до уроків одразу після повернення зі школи, інші потребують відпочинку (різної тривалості). Хтось швидко й легко включається в роботу, в інших багато часу займає підготовчий період. Одні діти починають виконувати домашні завдання з важких навчальних предметів, інші навпаки, з легких. Хтось краще засвоює матеріал з опорою на графічні зображення (малюнки, схеми тощо), інші надають перевагу словесному поясненню тощо.
    Відмінності в загальному підході до виконання навчальної роботи пов’язані з індивідуально – типологічними особливостями дітей, їхньою працездатністю, специфікою пізнавального розвитку, переважним типом сприйняття та переробки інформації, неоднаковим інтересом до різних навчальних предметів тощо.
    Індивідуальний стиль навчальної роботи виявляється не лише в загальному підході до виконання навчальних завдань, але й у використанні школярами різних навчальних умінь і навичок. Володіння продуктивними прийомами навчальної роботи означає, що школяр набув уміння вчитися: він здатний якісно засвоювати пропоновані знання і в разі потреби здобувати їх самостійно.
Які ж загальні вміння важливі для успішного навчання? Серед них можна виділити такі:
- Слухати вчителя.
- Виокремлювати головну думку повідомлення.
- Зв’язно переказувати зміст тексту.
- Відповідати на питання до тексту.
- Ставити питання до тексту.
- Робити змістовні висновки на основі отриманої інформації.
- Письмово виражати свою думку.
- Застосовувати додаткові джерела інформації, користуватися довідковою літературою
(словниками, енциклопедіями тощо).
- Адекватно оцінювати результати власної роботи.
   Більшість цих умінь спирається на розумові здібності: уміння порівнювати й знаходити спільне та відмінне; уміння виділяти головне, відрізняти істотне від неістотного, робити логічні висновки й виводи.
   Учитися всього цього потрібно в початковій школі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  ІНФОГРАФІКА – ІНСТРУМЕНТ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ      Що таке інфографіка, в чому її принципова відмінність від будь-яких інших способ...